Cat costa o nunta in Romania?
V-ați logodit? Felicitări! Ca orice pereche de viitori miri, probabil visați la o nuntă ca în filme și o viață ca în basme.
Totul sună minunat în euforia momentului, dar incă nu știți ce costuri implică organizarea unei nunți. Concepte precum “planificare” și “buget” vă vor ajuta să coborâți rapid cu picioarele pe pământ. Râdem, glumim, însă niște calcule și un plan de bătaie nu strică. Așadar, venim în întâmpinarea voastră cu informații menite să vă ajute. De asemenea, nu uitati ca muzica este sufletul petrecerii, asa incat veti avea nevoie de cea mai tare formatie nunta Bucuresti.
Bine… cu ce începem?
Înainte de orice, ar trebui să discutați și împreună să decideți ce fel de nuntă vă doriți. Puteți face asta vizualizând cum ar arăta nunta perfectă pentru voi. Vă imaginați un eveniment restrâns sau mai degrabă visați la o nuntă mare, fastuoasă? Aveți detalii specifice în minte, cum ar fi o locație, un cadru anume, un decor deosebit sau un moment artistic ieșit din comun?
Luați în considerare toate aceste aspecte. Apoi veți avea suficiente informații cât să vă dați seama cam cât ar dura organizarea unei astfel de nunti și vă va fi mai ușor să alegeți data. Este adevărat că trebuie să vă înarmați cu multă răbdare deoarece sunt șanse mari ca locația pe care o doriți să fie deja rezervata pentru data la care v-ați gândit voi. Acest lucru este valabil și pentru videografi și fotografi, maeștri de ceremonii sau artiști pe care ați dori să îi contractați. Luați legătura cu aceștia cât mai din timp.
Formatiile nunta Bucuresti si formatiile nunta Prahova sunt ocupate de obicei cu cateva luni inainte. Disponibilitatea furnizorilor de servicii, aspectul financiar și timpul necesar organizării sunt factori care, de cele mai multe ori îi fac pe viitorii miri să își stabilească petrecerea de nuntă la cel puțin un an distanță de la data logodnei.
Cât costă să organizezi o nuntă?
După cum probabil bănuiați, un răspuns standard la această întrebare nu există. Este o întrebare foarte generală iar costurile pot varia mult chiar în funcție de alegerile voastre.
La ce ne referim când spunem că preferințele și alegerile voastre personale vor dicta și costurile? Veți vedea mai jos.
Pentru a vă ajuta să vă faceți o idee în ceea ce privește cheltuielile pe care le-ați putea include în bugetul vostru de nuntă, am întocmit o listă cu elemente necesare în organizarea unui astfel de eveniment.
La finalul acestei liste veți găsi și un cost total estimativ. Țineți cont de faptul că aceste prețuri sunt orientative.
Invitațiile, mărturiile
La o simplă căutare pe internet veți vedea că o invitație pentru un eveniment cum este nunta, poate costa chiar și sub 1 leu. Bineînțeles că prețul variază în funcție de model, calitatea hârtiei, caligrafia aleasă, culori, personalizare și alte astfel de aspecte. Cu cât este mai sofisticată invitația, cu atât este mai piperat prețul.
Este valabil și pentru mărturii. Opțiuni există. Puteți achiziționa un pachet la 3 lei sau puteți plăti de 10, 20 sau chiar și de 50 de ori mai mult.
Verighetele
În jur de 3.500 de lei ar plăti mirii pentru o pereche de verighete simple din aur, acesta fiind un preț mediu în ceea ce privește genul acesta de accesorii. Pentru doritori există bineînțeles și modele cu diamante sau pietre prețioase însă, neîndoielnic, costul acestora va fi cel puțin triplu.
Ținutele (rochie, costum, alte accesorii)
O rochie de mireasă poate costa mai mult sau mai puțin de 3.000 de lei, dar mireasa va avea nevoie și de pantofi, foarte probabil va dori și un voal, plus alte accesorii. Așadar, ca și cost mediu în ceea ce privește ținuta miresei din ziua nuntii, puteți adăuga pe listă 4.000 de lei.
Cel puțin 3.000 de lei va cheltui și viitorul mire pe costum, cămașă, cravată, butoni și pantofi.
Machiajul și coafura
Costurile pentru servicii profesionale de machiaj + coafat pentru un eveniment special pornesc de la 450 de lei.
Transport și cazare (miri, nași, invitați din alte localități)
Aici prețurile pot varia foarte mult în funcție de situație. Puteți scăpa ieftin dacă aveți posibilitatea să asigurați voi transport și cazare. Altfel, de luat în calcul ar fi faptul că anumite săli de evenimente vă pot pune la dispoziție pachete speciale care includ cazare pentru miri, nași și alti invitați.
Locația unde va avea loc nunta
Puteți opta pentru o nuntă la cort sau pentru o nuntă pe terasă, puteți organiza nunta într-o sală de evenimente, într-o grădină sau chiar într-un castel. Probabil v-ați dat deja seama că o astfel de alegere poate afecta în mare măsură aspectul financiar.
După aceea, costul variază în funcție de numărul de invitați dar și de sistemul de sonorizare, de jocul de lumini, daca este cazul, și de alte astfel de detalii.
O nuntă la cort pornește de la 2.500 de lei pentru un cort cu sistem de răcire și ventilare în dotare. Dacă adaugăm costurile pentru aranjamentul meselor, scenă, lumini și sonorizare, totalul poate fi circa 15.000 de lei, iar în suma aceasta nu am inclus catering-ul.
Daca alegeți să vă organizați nunta într-o sală de evenimente, veți primi diferite oferte de pachete speciale. Un astfel de pachet este de regulă creat pornind de la prețul unui meniu/persoană.
În ceea ce privește costurile, intervin din nou aspecte precum orașul, numărul de invitați, tipul de meniu, daca optați și pentru cazare, aranjamente festive, lumini arhitecturale, etc.
Dacă pornim de la presupunerea că vă veți organiza nunta într-o sală de evenimente dintr-un oraș mare din România, puteți să luați în considerare un preț mediu estimat de 250 de lei pentru un meniu/persoană. Mergând cu presupunerile mai departe, ar însemna că pentru o nuntă cu 50 de invitați ați avea de plata 12.500 de lei.
Servicii foto-video
1500 Euro poate fi un preț mediu pentru serviciile foto+video, însă și aici plaja este largă iar costurile pot fi mai mici sau mult mai ridicate.
Tortul
De la 500 de lei în sus ați putea scoate din buzunar pentru un tort de nuntă și cel puțin încă atât dacă optați și pentru un colț dulce (Candy bar) pentru 50 de invitați.
Muzica (Dj, formație sau artist)
De la 1.500 de lei în sus ar trebui să pregătiți pentru un dj iar dacă vă doriți o formație nuntă, 15.000 de lei ar fi prețul de pornire.
În funcție de preferințe și mai ales de buget, lista poate continua cu momente artistice (dansatori, animatori, actori de mimă) sau alte elemente de divertisment (cabine foto, foc de artificii), fum greu, fântâni de ciocolată, un decor deosebit, etc.
Deseori viitorii miri aleg să meargă pe o variantă mai accesibilă pentru anumite elemente și să plătească mai mult pentru altele, în funcție de ce consideră a fi mai important pentru ei. Bineînțeles că puteți să și renunțați la anumite servicii dacă simțiți că vă puteți lipsi de acestea.
Încă un factor care determină diferența de preț este sezonul în care decideți să vă căsătoriți. Prețurile sunt, desigur, mai mici pentru un eveniment organizat în extra-sezon și mai ridicate în sezon sau în zilele de sâmbătă.
Dacă ar fi însă să tragem linie și să facem un calcul pentru o nuntă cu 50 de invitați, ținând cont de faptul că prețurile de mai sus sunt strict orientative, putem cădea de comun acord că un preț de pornire ar fi în jur de 35.000 de lei.
Cununia civilă și cununia religioasă
După cum ați putut observa, nu am luat în calcul cununia civilă și cea religioasă. Bineînțeles că apar și aici costuri suplimentare. Fie că alegeți o zi diferită pentru cununia civilă sau nu, luați în considerare și următoarele, atunci când vă calculați bugetul pentru nuntă:
Taxa de cununie civilă (în jur de 100/200 de lei) + taxa de cununie religioasă (aici pot varia foarte mult, de la 300 de lei la 2.000 de lei în funcție de mărimea bisericii sau poate lipsi cu desăvârșire). Se schimbă însă datele problemei dacă vă doriți un cor sau alte detalii speciale.
Veți avea de asemenea nevoie de lumânări, șampanie, prăjituri sau bomboane și nu uitați să calculați și costul ținutelor speciale pentru cununia civilă și cea religioasă, în cazul în care doriți ca acestea să fie diferite de cele de la petrecere.
Cât costă un wedding planner?
Dacă totul sună copleșitor, puteți apela la o firmă specializată (wedding planner) să vă organizeze evenimentul. Desigur că un wedding planner vă poate oferi servicii complete, pornind chiar de la organizarea bugetului împreună cu voi sau vă poate ajuta doar în anumite etape ale nunții. Având mai multe contacte și experiență în domeniu, vă va putea consilia pentru a fi siguri că luați cele mai bune decizii.
Conceptul îl veți putea alege împreună, depinde ce vă doriți și ce considerați că vi se potrivește. In momentul in care vine vorba de formatia muzicala, aveti grija sa alegeti cea mai buna formatie nunta Ploiesti, pentru ca muzica este unul dintre cei mai importanti factori.
Iată de ce nici de data aceasta nu veți putea primi un preț standard pentru astfel de servicii. Mirii au nevoi și dorințe cât se poate de diferite. Apoi, costul unui wedding planner mai este dictat și de amploarea evenimentului și de complexitatea sarcinilor de care acesta va trebui să se ocupe pentru a ieși totul așa cum vă doriți.
În cazul unei nunți de 50 de persoane, pentru un wedding planner care va avea o minimă contribuție în planificarea și organizarea evenimentului, ați putea achita un tarif începând de la 2.500 lei.